اهمیت نصب کرتین استخر در چیست؟ مزایای کرتین برای استخرها

اهمیت نصب کرتین استخر در چیست؟ مزایای کرتین برای استخرها

هیچ‌کس یک استخر کسل‌کننده را دوست ندارد. امروزه استخرها دیگر فقط در ویلاها یا خانه‌های ثروتمندان یافت نمی‌شود. بلکه هرکسی که کمی فضا و بودجه داشته باشد، می‌تواند یک استخر خانگی راه‌اندازی کند. کرتین استخر یکی از مواردی است که زیبایی استخرتان را از این رو به آن رو می‌کند. نیازی نیست بودجه زیادی برای تزئینات استخر و ساخت صخره‌های مصنوعی و آبنماهای رنگارنگ صرف کنید، با نصب کرتین استخر می‌توانید زیبایی و جذابیت را به آن هدیه دهید. در این مطلب قرار است درباره اهمیت نصب کرتین استخر و مزایای آن صحبت کنیم.

آبنمای کرتین استخر چیست؟

آبنمای کرتین استخر چیست؟

کرتین استخر آبنمای تزئینی است که به‌طور خاص برای استخرهای شنا طراحی می‌شود. شما می‌توانید کرتین را در اطراف استخر نصب کنید تا زیبایی آن را افزایش دهید و محیطی آرامش‌بخش بسازید. خرید آبنما و کرتین استخر می‌توانند شکل‌ها، اندازه‌ها و طرح‌های مختلفی داشته باشند. همچنین شما می‌توانید با توجه به سبک‌های مختلف از ساده تا کلاسیک آن‌ها را انتخاب کنید. کرتین به‌طور خاص می‌تواند استخر را چشمگیر کند، زیرا پرده‌ای جذاب و ظریف از آب تشکیل می‌دهد که می‌تواند زیبایی استخر را چند برابر کند.

کرتین استخر چگونه کار می‌کند؟

کرتین چگونه کار می‌کند؟

هدف از نصب کرتین‌های استخر افزودن حرکت و صدای طبیعت به محیط استخر است. عملکرد کرتین پیچیدگی خاصی ندارد و آب استخر از طریق نازل خروجی کرتین به استخر وارد می‌شود. این نازل معمولا به شکل پرده‌ای از آب است که کرتین را خاص و چشم‌نواز می‌کند. سپس آب به داخل استخر برمی‌گردد و دوباره این چرخه تکرار می‌شود. این جریان مداوم آب زیبایی و آرامش بی‌نظیری را برای استخر شما به ارمغان می‌آورد. این کرتین‌های استخری علاوه بر جنبه‌های تزئینی می‌توانند با پاشیدن قطرات آب در هوا، اثر خنک‌کنندگی هم داشته باشند و در روزهای گرم تابستان به کمک شما بیایند.

کرتین استخر چه مدل‌هایی دارد؟

انواع کرتین از نظر جنس

حالا که با کرتین استخر و نحوه عملکرد آن آشنا شدید، بهتر است انواع کرتین را بشناسید تا بتوانید با توجه به بودجه و نوع دکوراسیون خود مدل مناسب را انتخاب کنید.

 انواع کرتین استخر از نظر مدل

باید بدانید که کرتین استخر مدل‌های مختلفی دارد که هرکدام ظاهر متفاوت و عملکرد خاص خود را دارند که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

۱. کرتین ساده

این مدل به‌شکل ساده‌ای طراحی شده است و قوس و انحنای مدل‌های دیگر را ندارد. این کرتین‌ها یک صفحه صاف دارند که آب به‌طور خطی و کاملا صاف مستقیما به استخر می‌ریزد.  کرتین ساده یک انتخاب جذاب برای استخرهایی با طراحی ساده و مینیمال است که زیبایی و براقی مدرنی ایجاد می‌کند.

۲. کرتین قوسی

این آبنما دارای طراحی قوسی ملایم و منحنی جذابی است که آب را به‌زیبایی در امتداد منحنی خود به جریان می‌اندازد و ظرافت و نرمی آب را به رخ می‌کشد.

۳. کرتین قابل تنظیم

بعضی از مدل‌های کرتین به شما اجازه می‌دهند تا سرعت و ارتفاع جریان آب را کنترل کنید. این ویژگی باعث می‌شود تا با توجه به محیط جلوه‌های مختلف آب را پیاده‌سازی کنید.

۴. کرتین دارای نورپردازی

انواع کرتین با نورپردازی

یادتان باشد که کرتین می‌توان ظاهر استخر شما را منحصربه‌فرد کند و یک تفریح آبی جذاب برایتان بسازد. با کمک سیستم نورپردازی و LED می‌توانید نمایش خیره‌کننده‌ای ایجاد کنید. نورپردازی کرتین‌ها یک انتخاب جذاب برای مهمانی‌ها و مراسم‌های خاص است.

۵. کرتین یا پرده آب دیواری

شما می‌توانید با کرتین دیواری بدون اشغال فضا زیبایی خاصی بسازید. این نوع کرتین سطح وسیع‌تری از جریان آب را در اختیار دارد و یک پرده نازک و زیبا از آب را وارد استخر می کنند. کرتین‌های دیواری می‌توانند در دیواره‌های استخر نصب شوند یا به‌طور مستقل در کنار آن قرار بگیرند.

کرتین سفارشی

شما می‌توانید آبنماهای کرتین را با سلیقه خود سفارشی‌سازی کنید تا استخری خاص و چشمگیر داشته باشید. می‌توانید طرح دلخواه خود را سفارش دهید و در ابعاد و شکل‌های مختلف آن را بسازید. منحنی‌های مارپیچی یا الگوهای پیچیده دیگر می‌توانند به استخر فضایی به‌یادماندنی بدهند.

این مطلب را هم بخوانید: اکسسوری ها و تجهیزات جانبی استخر را بیشتر بشناسیم

انواع کرتین استخر از نظر جنس

انواع کرتین استخر از نظر جنس

حالا که با مدل‌های کرتین آشنا شدید، باید بدانید که این وسیله می‌تواند از جنس‌های مختلفی تولید می‌شوند که معمولا شامل موارد زیر هستند.

  • استیل ضد زنگ
  • مس
  • برنز
  • سنگ
  • شیشه

نصب کرتین استخر چه مزایایی دارد؟

نصب آبنمای آبشاری استخر چه مزایایی دارد؟

در این بخش قرار است اهمیت نصب کرتین استخر بدانید. شاید فکر کنید که کرتین فقط جنبه تزئینی دارد، اما مزایای دیگر آن باعث می‌شود که دلتان بخواهد یکی از این قطعات جذاب را به استخر خود اضافه کنید. در ادامه به مهم ترین مزایای نصب کرتین استخری اشاره می‌کنیم.

کرتین زیبایی استخر را چندین برابر می‌کند

کرتین‌های استخری ظرافت و جذابیت زیادی را به طراحی استخر اضافه می‌کنند. خطوط تمیز و جریان آب شفاف یک نقطه کانونی و آیتم شاخص در استخر شما می‌سازد که توجه هر کسی را به خود جلب می‌کند.

با کمک کرتین استخر آرامش به استخر شما می‌آید

صدای ملایم آب که از کرتین به استخر می‌ریزد، فضایی آرامش‌بخش ایجاد می‌کند و صدای طبیعت را برای شما به ارمغان می‌آورد. با راه‌اندازی کرتین می‌توانید استرس روزمره خود را از بین ببرید و از هیاهو و شلوغی زندگی را کمی از یاد ببرید. سروصدای کرتین مانند فواره‌ها و آبنماهای سنتی زیاد نیست، اما به‌حدی است که آرامش بسیاری به شما ببخشد و اصلا آزاردهنده نباشد. اگر در نزدیکی خود همسایه‌های پرسروصدا دارید یا می‌خواهید صداهای خارجی را کاهش دهید، صدای جذاب کرتین شما را نجات خواهد داد.

کرتین به گردش آب استخر کمک می‌کند

کرتین به استخر شما کمک می‌کند تا هم زیباتر دیده شود و هم راحت‌تر آب در سیستم آن جریان داشته باشد. گردش آب استخر یکی از موارد ضروری برای سلامت و زیبایی آب استخر که به تصفیه آب هم کمک می‌کند. با کمک کرتین می‌توانید مواد شیمیایی را در استخر به‌طور یکنواخت توزیع کنید تا میکروب‌ها و باکتری‌ها در همه استخر از بین بروند.

دمای استخر با کمک کرتین کاهش پیدا می‌کند

کاهش دمای استخر

یکی از مزایای کرتین این است که سطح آب در حال جریان را افزایش می‌دهد و این کار دمای استخر را پایین می‌آورد که یک راه مناسب برای تابستان‌ها به شمار می‌رود. اگر بتوانید آب استخر را خنک نگه دارید، نیاز شما به حجم زیادی از کلر کاهش پیدا می‌کند، زیرا دمای مناسب آب از تبخیر آب و کلر جلوگیری می‌کند. 

کرتین استخری بدن را ریلکس می‌کند

یکی از جذاب‌ترین مزایا و کاربردهای کرتین این است که می‌توانید بدن خود را با کمک آن ریلکس و آرام کنید. کرتین خاصیت ماساژدهی دارد و فشار آب آن برای ریلکس‌شدن عضله‌های بدن بسیار مناسب و لذت‌بخش است.

با کمک کرتین به استخر روشنایی ببخشید

اگر می‌خواهید شب‌های تابستان برایتان دل‌انگیز باشد یا مهمانی‌تان را در حیاط یا باغ خود برگزار کنید، استفاده از نورپردازی استخر با کرتین می‌تواند یک انتخاب فوق‌العاده باشد. بعضی از کرتین‌ها قابلیت ارائه نورپردازی دارند که به شما کمک می‌کند محیط را نورانی و زیباتر کنید.

سخن پایانی

تجهیزات استخر بسیار متنوع هستند و بسیاری از آن‌ها برای عملکرد بهتر و عمر بالای استخر ضروری هستند. تجهیزات تزئینی مانند کرتین استخری نیز یکی از مواردی است که علاوه بر افزایش زیبایی بصری استخر، می‌تواند در سلامت و گردش مناسب آب آن نقش مهمی داشته باشد. کرتین استخر به شما کمک می‌کند تا یک استخر زیبا با عملکرد بهینه داشته باشید. در این مطلب سعی کردیم درباره کرتین بیشتر بگوییم و دلایل اهمیت نصب کرتین استخر را بررسی کنیم. شما نظرتان چیست؟ برای زیبایی و گردش آب استخر خود از چه تجهیزاتی استفاده می‌کنید؟ اگر برای انتخاب و خرید تجهیزات استخر سوالی دارید، آن را از کارشناسان ما در فیدارآدور بپرسید.

سوالات متداول

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

call